FITRAH's Followers

Thursday, June 18, 2009

Perkara2 yg sy Suka dan Cinta..

Apa yg sy suka? sy suka semua yg sy suka.. sy ni masih dalam saki baki kegeraman.. jd utk m'hapuskan kgeraman dan amarah sy, sy memilih utk syok sendri di entry ni.. mknanya syok sndri juga adalah antara perkara yg suka la ye? ok2.. blh masuk list..

sy nk list perkara2 yg suka dn cinta ni..

  • sy suka tidur dan makan minum.. (semua org suka aktiviti ni kn. jgn nk tipu la.. kalau xtidur, mkn n minum, korang rs korang blh hidup x? jwb2..)
  • Menulis, Melukis and Mewarna.. Ni mmg favourite sy. Jgn t'silap, sy bknlah kanak2 tadika yg cuba mnulis di blog ini. sy sudah mlepasi had umur skolah menengah. hehe. . b4 ni, sblm ada blog, sy suka menulis kat Bebeh.. Bebeh ni nm timang-timangan bg diary sy yg mcm buku nota 2.. sy ltak nm Bebeh sbb ada dua ekor beruang yg comel kat cover buku 2.. comel sgt2 mcm sy.. hahaha.. gila perasan lg! buku tu special sgt. pertama sbb kwn baik sy yg hadiahkn-awatif. yg ke2 sbb stiap page dlm buku tu sy lukis mcm2 dgn pensil, lpas tu sy tulis apa2 yg sy nk atas lukisan 2 dgn pen.. xpn sy buat page border dgn llukis rama2, bunga2 dan sbgainya. ada tema khas utk buku ni.. iaitu menulis dlm tmn... aiceh.. tmn la sgt.. dr kcil sy suka mnulis. xp'caya? tnya bonda sy. dia slalu mrh sy sbb sy suka menulis di dinding.. haha.. layan je la bonda.. masa cikgu kimia sy sibuk mngajar kat blakang kelas, sy lak sibuk melukis kat atas kertas conteng.. huhu.. nakalnye sy.. Bila da msuk u lak, stiap kali sy g library n bila kwn sy mula cerita pape, tgn sy pn mula la bjalan, melukis2 kat buku2 yg ada.. huhu.. apa la nk jd dgn sy.
  • Buku.. Semua buku sy layan.. stiap kali sy keluar sy akan ensure sy bli sbuah buku skurang2nya. kalau sy xbli tu mknanya sy tgh kopak, mcm skrang ni.. hehe.. err.. derma la kat sy.. ksian sy ni..
  • Zirafah, Kucing dan Ikan: binatang belaan yg sy ada. btul.. sy ada bela zirafah.. tp zirafah versi ank patung la. klau nk bela zirafah btul, kna la buka zoo.. nk buka zoo kna ada dt tp dt dlm poket sy ada rm3 jer.. haha.. xblh la buka zoo. nama zirafah sy zarifah.. comel sgt mcm tuannya.. sape ek tuannya yg comel itu?.. haha.. zarifah ni awatif yg hadiahkn kat sy.. emm., awatif lg.. yg len mn ni?? i'm waiting.. Ngeee.. sy gak ada 2 ekor ikan emas yg comel. nmnye mr. ted n gendang. sbenarnya ada sekor lg nm viper tp da mati 3 mnggu lps..huhu.. kucing lak sbnarnya xde. tp sy ambik kucing2 liar kat luar ruma sy tu sbg kucing angkat. kira cm kucing sy gak la kn.. btul x? ksian sy ni.. nk bela kucing sndiri tp abh xbg. dlu jer sy ada kucing. kucing2 sy comel tau.
  • Cameron Highlands.. sy suka Cameron w/pn rmai ckp 'ada apa kat Cameron tu? Bkn best pn' ni dialog ayahanda yg suka jadi lawyer buruk tu. huhu.. tp aku xkira, aku tetap suka Cameron w/pn Cameron xcantik mcm dulu ke atau apa2 je.. aku tetap setia pada Cameron. Nnti klau aku kawin, suami aku mrh2, aku nk larikn dri kat Cameron.. awa ckp, 'destinasi mrajuk pn nk bgtau.. poyo jer kn..'.. eh2.. biarlah..
  • Saya suka Kampung.. pape kg pn sy suka.. asalkn nama kampung.. tp bkn kampung dlm bndar la. sy suka kampung yg bnyak pokok2, yg ada sungai, mandi pkai perigi, mkn pn masakan kampung.. Bestnya kg.. sy xkisah kalau orgnye xcanggih mcm org bandar.. eleh orng bandar pn actually asal dr kg, saje xsedar diri.. sy sgt xsuka org spesis ni. yg xsedar dan lupa asal usul diri sendiri. malu nk mngaku diri org kampung. apa yg nk dmalukan pn sy xtau. org jenis ni agaknya langsung xde nilai2 cintakan alam kot..
sebnarnya bnyak bnda yg sy suka.. tp sy da mls nk cite. tba2 ilang mood nk menaip.. nnti klau rjin, rs nk update smula kot.

1 comment:

zaira said...

emm.. bila aku bc smula entry kali ni, rs mcm karangan kanak2 sekolah rendah lak ek.. huhu.. bese la.. mood xbrape nk btul ms ni, otak pn ada la tkena sikit2 tempiasnyer.. hahaha.. aku mngata diri aku sndri ke ni? eh2.. bru aku prasan yg aku m'bhasakn dri sbg sy di 2 entry yg bru ni. nasib la.. aku mmg bhasakan dri sy pn.. layannnnnnnn.......