FITRAH's Followers

Saturday, June 13, 2009

CP + Bdr Tun Razak +Tmn rama2 + Taman Tasik Perdana + Tugu Negara + Bintang Walk+ Pasar Malam + Bdr Mahkota Cheras

da lama tak m'update blog. cian kat blog.. mesti rndu kat aku kn. blog, ni aku customize blog template baru. kau suka x? haha.. gila kah aku b'sembang dgn blog? eii.. lantak la.

Balakong? Bdr tun Razak? tmn rama2? tmn tasik perdana? tugu negara??? bintang walk? pasar malam CP? Bdr Mahkota Cheras? actually, ini ler tmpat2 yg aku pergi selama sehari iaitu pd hari rabu ari 2.. kakak aku (ena) yg kuat jlan 2 la yg mgajak aku yg pmalas ini. rncangan ni di rahsiakn pada mulanya drpd bonda dan ayahanda. bila da selamat sampai ruma, baru kteorang cerita pergi mn.. haha. kejam btul aku ni. ye la.. kalau diaorang tau awal2 lg , alamatnyer t'batal rancangan kteorng dengan serta mertanya. bapak yg garang tu msti xbg aku drive pergi KL. pdhal bkn jauh pn.. uhukuhuk.. xpe la.. msti la dia bimbang dgn keselamatan aku yg comel dan single lagi ni. haha.. pape je la..

ena @ kakak no 2 aku tu mmg excited nk g jln2 cri mkn. eiii.. pg2 buta tepon ajak aku g jln2.. kononnya nk g ari slasa tp xjd cz subuh2 buta ari slasa tu dia msg yg berbunyi sperti ini: dik, xjd la pergi ari ni. ena xsihat la. ni baru mkn ubt- 6.08pg. yahoo!! mknanya blh la aku b'golek2 di atas katil ini dgn suasana yg permai sepanjang ari. err? spanjang ari ke? karang xpasal2 kena tarik telinga dgn bonda yg kecik kemetot tu. haha.. jgn mrh ye bonda cumil..

ena aku tu x sihat cuma shari jer. soknye called aku, ajak g jln2 cari makan. aku allright jer. da lm xmlihat keindahan alam kesibukan kota kuala lumpur. hehe. miss u KL! kuala lumpur, tunggu aku! aku cabar kau! err.. pe benda aku ngarut ni?

sambung balik cerita..
kul 11 aku smpai kat rumah kekandaku yg tercinta. jnji konon2 nya nak sampai kul 10 tp biasalah janji melayu.. hehe. tp xkisah pun dtg lambat coz ena aku tu masih belum b'siap pun. Mandi pun belum lagi. dasat! dasat! (dasat=dasyat :P) ape la nak jadi dgn kakak aku sorang ni, aku pn xtau. kui3..

setelah bsiap apa yg patut, kteorg pn masuk la kereta. itupn da pkul 12 lbih. tiba-tiba ena aku tunjuk kasut selipar jepun yg dia pakai: "sandal putus la dik. kita pergi balakong jap beli" hurm.. iyo la kakak ku. jom kita pergi.. mcm2 betul.. itu la yang balakong jadi 1st destination kteorg. lps 2 kteorang pergi bdr tun razak lak untuk mengisi perut kami yang mmg sebiji macam adikbradik panda ni. haha.. tp buncit perut kakak aku sbb ada baby, aku lak buncit sebab pe ek? huhu.. xnk jwb soalan ni! mngguris hatiku yang sedia cumil ini..

lps da mngisi perut di bdr tun razak (punya la jauh nak isi perut- antara ayat petikan dari bebelan abh aku yg konsevertif 2.. haha), aku pn drive pergi tmn rama2 lak. w/pn da bnyak kli aku masuk tmn ni, aku msuk gak lg demi akak n anak2 sdare tcinta. lagipun, ikan2 koi n rama-rama kat situ da rindu benor nak tngok muka aku yg cumil ini.. haha.. gila perasan aku ni! emm.. bayaran masuk rm8 utk dwasa dan rm4 utk kanak2. baby xdkenakan bayaran. hujung tahun lps aku pergi, byaran masuk rm4 je. sekarang da naik rm8. huh.. mcm xpercaya! sekejap jer. ntah2 tahun lps, org 2 nmpak aku mcm kanak2 x?? err.. lg xmasuk akal kn.. hehe..

Lps ronda2 keliling taman yg comel n penuh dgn bunga2, kolam, ikan koi yg gemuk2 tu, kteorg pergi tmn tasik perdana lak. xjauh pn. tp better drive.. kalau x, semput lak nanti.. kanak2 suka la tmn ni sbb bnyak sgt tmn permainan yg cute2 tp kat satu kawasan je la. kat sini kteorg naik mini train, pusing2 seluruh tempat 2. maksudnya ronda2 lalu planetarium ngara, masjid negara, tmn brung dll lg. byaran seorang rmo.50 utk dewasa n rm0.40 utk kanak2. sekali lagi, baby tak dkenakan byaran ye (untung jadi baby kan).

dah puas main2, kteorg pergi tugu negara lak. ni destinasi yg xmuncul dlm list rancangan kteorg sbenarnya, dpt ilham secara spontan. haha.. ni la 1st time aku jejak kaki kat kawasan tugu negara ni. err.. panas terik kat situ la.. sunburn aku. da la aku mmg gelap.. huhu (awa yg ckp. tp gelap yg comel kn, awa.. hehe..). ksian patung2 yg ensem tu kpanasan. xde payung utk diaorg ke? hahaha... Nk dekat merdeka ni, elok la aku sedar diri dgn melawat patung2 yg ensem2 tu. teringat lak pada cerita bukit kepong dan buku teks sejarah aku masa kat sekolah dulu. tiba2 rasa bjiwa patriotik. aiceh.. eh..eh.. btul la. aku ni bjiwa patriotik tau. Btul x, along? hehe.. along yg skema tu lg patriotik la..

da siap bgambar dgn cmerlangnya, kteorg pn btolak la balik. tp sblm balik sempat lg ronda2 kat jln bkt bintang. itu atas arahan ena lg. kononnyer nk jmpa abg ipar aku yg tgh training kat hotel kat2 situ. hotel pe ntah. aku pn xingat. jln punya la sesak. pening kepala aku tngok org n kereta yg sama bnyak. huhu.. fham x? bt2 faham je la.

kul 5 lbih kteorg blik cheras. tp sblum tu singgah kat pasar mlm cheras perdana. aku duduk dalam kereta je, jg Aqil yg tdur. ms 2 tba2 rs seram sejuk. seram sejuk? keliwon?? haha.. bkn seram sejuk 2 la tp aku rs kesejukan mcm nak demam. lps kakak aku shoping mkanan kat pasar mlm yg bez 2, aku drive pergi bdr mahkota cheras lak. nk cari maxis center. bil broadband 2 bulan xbyr. haha.. kopak aku. eh2.. silap.. bkn aku, tp bonda yg rendang itu.. kui3..
da settle semua, baru balik rumah. balik rumah kakak aku dulu. sampai je rumah, lps maghrib n lps mkn ubat, aku pn tertido x sedar diri sampai pkul 9.30.

dan sehingga hari ini aku masih blum sihat dengan sepenuhnya. batuk + selsema. awa xhenti2 bebel mcm mak nenek.. bising aku g jln2 w/pn sbenarnya aku mmg xsihat.. semangat jln lbih la cik awa.. haha..

aku nk g mkn kenduri ni.. daaaa...

No comments: