FITRAH's Followers

Wednesday, June 17, 2009

Kakak2, Abang dan Aku..

Along aku mmg skema. ckp pn lemah lembut. mmg dia jg betul2 tatabahasa dan susunan ayat.. huhu.. Maklumlah along suka sastera. tambah2 pernah jd cikgu bahasa Melayu. kalau nk cakap dengan along, kna pk dlu ayat2 yg nk dgunakan. along mmg xsuka kalau ada orng ckp "nasib baik awk dtg". Dia tak suka penggunaan ayat 'nasib baik' tu so, kna ckp mcm ni "Mujur awk dtg.." huhu.. sabar je la dgn along yg tercinta ini.. mmandangkn aku adk yg agak rapat dgn along, akulah yg slalu kna tegur dgn dia.. hehe.. dgr je la.. layannn...
Jauh betul beza along dgn aku. mcm jauh beza umur kami, sikap pn beza.. along sopan santun tp aku ni main belasah jer apa yg aku suka. err.. aku suka pnjat pokok, cycling, camping dll tp along suka aktiviti yg bsopan santun contohnya main congkak.. huhu.. xpe la along.. jnji Rock!!

Kekanda t'cinta no 2 lak suka sgt memasak.. selalu bt kuih, biskut and masakn favourite dia- western food.. huhu.. xblh blah btul.. ada ahli kluarga aku yg tersesat minat mkanan western.. nk kata mewarisi bonda dan ayahanda t'cinta, errmm xmungkin.. bonda and ayahanda t'cinta hanya minat masakan kmpung.. hehe.. yg geli hatinya.. pasta mak aku panggil tiub basikal. kalau mkn cheese cake smpai tmuntah2. huh. pelik btul.
Kalau cuti sem, aku suka suruh ena masak spagetti bolognese.. ini favourite aku.. mknanya bonda t'cinta ada 2 ank yg xsedar dri tu Melayu tulen dan asli.. haha.. Layan je la bonda.. hehe.. emm.. ena suka masak tp aku lak suka mkn jer.. Perut mmg maintain buncit mcm panda.. entah bila la aku nk master dlm hal ehwal memasak ni.. ngeee..

Kekanda t'cinta no. 3 lak suka sgt kepada subjek kimia.. huh.. subjek yg aku plg xsuka dan selalu dpt result yg xbest.. Tp ela dr sekolah mmg suka kimia. that's why dia ambik course kimia industri. da abis belajar, dia jd research manager. Bt ujikaji kimia n formula baru utk bt baja.. kdg2 balik pn mlm. aku and ayahanda t'cinta la yg tpaksa jd driver and bodyguard dia. tp aku suka jer cz tetiap bulan dpt gaji.. tq ye kekanda t'cinta.. Erm.. skrang ela aku ni da 2kar profesion. da xjd pengkaji baja lg. seluar yg dia pkai pn da xlubang2 lg dek kna asid n alkali kuat.. haha..

Abang tunggal aku xmcm dak lelaki lain yg suka game, computer n dunia cyber.. tp dia suka martial arts.. setakat ni dia da belajar silat, tinju dan taekwando.. aku lak? satu ape pn tak tahu pasal martial art ni. kalau ada org jahat kat dpn aku, yg mmpu aku bt pn mungkin menjerit jer. itupun kalau ada kekuatan nk jerit la. Kalau xde, aku nangis sampai meleleh2 hingus je kot.. hehe.. ape la nk jd dgn anak ayahanda t'cinta yg seorg ni..

kakak2 n abg aku msg2 ada kelebihan t'sendiri dan aku lak bnyak kekurangan nk dbandingkan dgn diaorg.. huhu.. i2 jer nk bgtau.. chow cin cau..

No comments: