FITRAH's Followers

Tuesday, June 16, 2009

Kiranya aku mampu...

aku yang bergelar hamba Allah..
diciptakan dengan penuh kesempurnaan
aku yang bergelar anak.. dilahirkan dengan seribu harapan
aku yang bergelar pelajar.. dididik dengan sejuta pengetahuan

aku tetap aku..
selagi aku sedar kejadian diri
selagi itulah aku mampu atasi liku hidup
perjuanganku masih jauh
namun perjalanan hidup bermula pada detik ini
aku mampu untuk berjaya!
aku mampu membuktikan pada semua

jika suatu waktu dulu semangat aku untuk berjaya begitu memuncak,
mengapa pula semangat itu luntur di saat aku akan menempuh perjuangan pertama?
masa depanku akan ditentukan dalam perjuangan duniawi ini
aku yakin aku pasti membawa kebahgiaan
aku ada ibubapa yang penyayang
aku ada guru-guru yang ikhlas mendidik
aku ada ramai sahabat pemberi dorongan
aku juga ada kakak dan abang yang sentiasa memberi bimbingan

aku cukup sempurna
walaupun aku masih mempunyai kekurangan
aku tidak akan jadikan ia satu alasan
kalau orang lain mampu berjaya, aku juga mampu untuk berjaya
tiada istilah putus asa dalam hidup ini!!

No comments: