FITRAH's Followers

Thursday, March 17, 2011

Facebook.. oh facebook..

Hari tu punyalah semangat cakap nak deactivate kn akaun facebook.. alih-alih, tak sampai 2 minggu dah activate semula.. hihiii.. dugaan betullah.. Tapi bila fikir semula, kenapa perlu saya deactivate akaun saya ye? Mcm hari tu kawan saya cakap kalau tutup facebook hanya akan menyakitkan hati diri sendiri dan kawan-kawan. Bermakna orang yang tutup fb selfish?

Facebook.. banyak kepentingan dari segi social dan pertukaran maklumat tapi selalunya banyak kontroversi.. Sepanjang saya b'fb, ada je yang bergaduh sebab fb. Salah faham, terasa hati dan mcm2.. kadang-kadang kerana isu yang sangat remeh. Kadang-kadang disebabkan post yang sangat simple. Fb dah jadi tempat luahan perasaan, tempat makian halus ataupun kasar, tempat untuk menyindir, tempat untuk lepaskan geram dan amarah. Untuk apa semua tu? Supaya orang yang kita marah baca kata-kata yang kita post tu?

Apa-apa pun saya dah addicted pada fb.. tetiap hari kalau xbuka fb mmg tak sah.. Sploh minit pn dah cukup.. Cuma kali ni, saya nak limitkan diri dari post apa-apa. Alasan? Ntah.. huhu.. kalau tetiap hari buka al-Quran ada la gak faedahnya kn.. ye la.. cuba nak seimbangkan lah ni..


 


 

Bergaduh itu mudah tapi untuk berbaik semula sangat sukar, bukan?. Di setiap positif ada negative.. itu fitrah..

No comments: