FITRAH's Followers

Monday, April 18, 2011

Anak-anakku sayang..

Tajuk entry mcm bagus jer..

Anak sedare termasuk gak kategori anak2ku sayang kn.. kn.. kn.. Sabtu lepas gi rumah Along. rindu sangat kat Amal Sajeedah. Masa pergi tu amal demam campak. kesian baby kecik tu. Amal ni cerdik dah. kalau nak bagi ubat utk dia mulalah merengek, tak tau la mewarisi sape budak ni. takut sgt makan ubat.. ptg tu sbb Amal demam, saya bawak kakak dan abang dia gi pasar malam kat seksyen 18. Sampai di tempat kjadian, Farid suruh saya park kereta kat 1 tempat ni. "jauh tak dari sini?" sy tanya. "Tu kan pasar malam" Farid jawab. Memang nampak payung2 pasar malam tu tapi... xpe2.. pergi dulu.. sekali.. sabar2.. punyalah jauh nak ke tempat jual makanan. nak bli sayur ikan tu dekat la. budak2 ni.. Mentang2 saya tak tahu jalan, ada ke patut sruh sy park tempat yang jauh. sakit tangan saya menjijit makanan segala bagai tu ke kereta.







Ammar anak ena dah nak masuk 7 bln. baby ni pantang sikit kalau saya hulur tangan. laju je nk kat saya (bangga..bangga..). especially kalau saya nak gi jalan2. Menangis sakan kalau x bawak dia. ish2.. ni lagi sorang. tak tau la mewarisi sape perangai kuat jalan macam tu.


al-Insyirah.. anak ela. dah makin cerdik. handphone ela dah xblh letak merata2. si Insyirah dah pandai kol orang. baru setahun lebih tp macam budak besar. ish3.. baru jap tadi dia kol mak saya. terlompat2 panggil opah.. (dicitekn semula oleh ela). ada satu prangai dak ni warisi dari saya. perangai gediks suka kasut.. hua3.. sikit2 "acut acut".. takut betul kasut dia hilang.





al-Insyirah.. ms ni dlm kereta. tak silap ms teman ela bli brg. tak boleh duduk diam budak ni. habis semua diterokanya. bagus2..




Hari tu abang dia, Fahim (7 thn), budak plg ganas kat ruma sy ni kol saya.



Fahim: Assalamualaikum. (bg salam dgn bersungguhnya smpai nak pecah telinga saya dbuatnya)

Saya : Wa 'alaikumussalam.

Fahim: mak su, atuk mana? (mcm mana pun dia akn tanya atuk dia w/pn kol no. orang lain)

Saya : Ada je. Sekolah mcm mana? (ni peberet soalan sy kat anak2 sedare)

Fahim: Tak best la sekolah. (eh2.. tak best lak.)

Saya : kan hari tu Fahim nak sekolah sangat kat situ.

Fahim: Ye la! tapi tak best. tak best! (mula la nak ngamuk tu)

Saya: Sebab apa tak best? Hari tu kan Fahim nak sekolah tu, xnak sekolah ibu sbb sekolah Fahim boleh tido sejam. (kat sekolah tahfiz faqih ni ada ms sejam untuk tido sebelum start kelas al-Quran. alasan tak munasabah btl kn. nk sekolah tu sbb blh tdo. selekeh btl anak sedare sy sorang ni.

Fahim: diam seminit. Sebab Fahim kena buli. (serentak saya ketawa sampai senak perut.)

Saya: Tu la. Selalu Fahim buli mak su, buli opah, buli atuk bla bla bla (mcm bese, sy dah start membebel..)

Fahim: Fahim kat sekolah nyanyi.. (tetiba je kn. tak nak dgr saya membebel letteww.. ok.. dgr je la budak tu nyanyi lagu nasyid. dari awal lagu sampai abis.. kat talian sbelah dgr kakak sy tepuk tgn ikut nada lagu. hurmmm.. layan je la..)




Fahim yg suka buli orang. kawan2 saya pun takut dengan dia ni. ganas bebenor. kdg2 sy babap jugak dia ni. biar dia tau apa yang dibuat tu salah. Kadang2 tak sampai hati. tambah2 pernah jg dia ms dia baby. tp kalau ikutkan sgt, naik lemak dak ni jadinya. skarang ni budak ni dah semakin elok sikit. dah besar, dah mula faham..

No comments: