FITRAH's Followers

Saturday, August 20, 2011

Di tengah Ramadhan

Sepanjang 2 minggu (lebih kurang) berpuasa di rumah, sy dah berbuka puasa kat rumah mak, rumah k.ena, rumah awa n kat surau. semua tempat sy rs. yg dahsyatnye bila berbuka di surau. Abah kata, sekarang dah tak mcm dulu. sekarang makanan berlebih2 dijamu. Memang btul pn. Senak perut ni mkn. Nk solat terawih pn tak berapa nak khusyuk. ish3.. mana taknya, dah jumpa nasi beriani kambing, mkn pn xingat dunia. :p

Semalam k.ela balik. so, smalam kiranya berbuka puasa beramai2 di rumah tp still number tak complete. Along tak balik. 1st jumpa k.ela, dia tegur kena hitam sgt. huh! tak de benda lain ke nk ckp? mak menyampuk: mn tak gelapnya, seronok sgt main2 kat laut sampai kena masuk ke hospital. tetettteetee.. perli i lettuuww..

Semalam gak ialah sesi diaorang betulkan cara jalan sy. Memandangkan jari kaki sy bengkak n terasa ngilu2 sikit, sy tak berpijak betul2. senget sikit. terjengket2. memang buruk benor kalau tengok. abah dah banyak kali pesan suruh gi klinik tp sy dah fobia gila nak jumpa doktor or nurse. Tak pe. Nanti ok la tu.. (ayat nk sedapkan hati). K.ena kejam bila kata duit hantaran sy akan jd kurang sbb kaki sy ni. Abah lak menyampuk: kurang 2 ribu sbb hitam legam mcm tu. Cis! Menyampah!

semalam si fahim tido dgn sy. mimpi pe ntah budak tu. tp smalam baru sy sedar, si fahim ni dah besar pn. 7 tahun lepas, sy yg jg dia lps k.ela berpantang. sampai umo dia 5 bln sy jg. masa tu tgh krisis perasaan lps arwah nazreen pergi. aiceh.. hihi.. ntah pape.. erm.. sejak sy balik, anak2 sedare sume jd manja dgn sy. hilang je sy jap, tnya sy mn. sampai2 rumah, cari mak su diaorng ni. haish. glemer lak rasanya. hihi..

stakat ni dah banyak jenis kuih dah buat. err.. ye ke.. kuih ni slalunya utk dibagi kat jiran2. bertukar2 juadah barulah meriah kn. semalam, cekodok pisang je sy buat. budak2 suka cekodok pisang. cucu jiran sy tu suka sgt cekodok pisang.. Seronok tgk budak2 mkn. rs berbaloi msk.

note: salam ramadhan.. selamat beramal..
p/s: rajinkn bersedekah.. :)

1 comment:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI