FITRAH's Followers

Saturday, July 18, 2009

love that viruses..


18 July '09

i'm not very well today.. flu and cough again.. now i realize that the viruses really love me.. they can't leave me even just a week.. yeah really appreciate their love.

daddy said, there's not enough vitamin C in my body. he meant: malnutrition.. eat everything that can be eat, still malnutrition?? oh god.. maybe i need my mr. supplement..
pray that i'll get well soon.. very soon cz tomorow i've a date with my mommy.. ;P

pssttt..: maybe i ate so many rambutan and durian...

Thursday, July 16, 2009

SKRIP 7707?

16 july 09
da lm xonline..
bkn mls tp line broadband kena potong..
sbb pe kna potong?
sbb 2 bln aku x byar.. hehe..
ye2.. i2 la msalahnyer...
nk bt pape xde yg free ek zaman skang nie..
sekian, harap maklum..

ermm..
rs cm nk tngok movie mnggu nie..
tp xtau nk tngok cite per..
skrip 7707 ok ke x?
(yg ni kna bwk bonda)
ice aged?
(yg ni cm sesuai bwk dak2 kecik 2 jer..)
harry potter?
(yg ni lak kna g sorang2. xbez r..)
obsessed? public enemies? the last house on the left?
nk tngok yg mn 1 ni????
need to discuss with my mommy la klau cmni..

pssttt.. td belek2 web tgv & gsc. nov ni ada cite new moon saga: twilight. dec~ alvin and chipmunks 2. amy msti ske twilight.. awa lak msti bminat nk tngok chipmunk2 yg comel2 tu..

Wednesday, July 08, 2009

jln2 mkn durian..


8 Jula july bintang 3..

ni nk m'update blog dgn srius nyer.. bt smentara nk ktepikan rs mls yg sibuk2 camping di ati aku ni.. skejap je b'smangat ni.. huh!!
ahad lps aku n parents tcinta travel ke phg.. aiceh.. travel.. mcm best jer bunyinyer.. pdhal g pahang tu sbb g kenduri kawin~ ni agenda yg aku xbrape nk ske.. cm xfhm bonda n ayahanda yg cumil tu, sumer jmputan kawin nk g.. xkira la kat mn2 pn. aku ni smestinye la diusung sm.. lomah sendi2 ni bile ujung mnggu mjelma.. 'mommy, this weekend ada kenduri lg x???' huhu.. sadis2..

ok2.. smpai kat phg g ambik kekanda tcinta dulu. brother-in-law ksayangan sibuk jual ikan.. aicet.. bz nmpak abg ipar.. pocket money lbih ckit ek bln ni.. huawawa.. lps ambik ela, tnggu along lak..

arghh.. mfokus kn dri!.... ni knduri spupu kwn baik aku actually. tp kluarga spupu dia tu best pren bonda n ayahanda aku yg cumil ni.. ni nk kecoh2.. muka pngantin tu 85% srupa dgn muka arwah sudirman. gila ler.. mn r dia kutip gene sudirman 2.. eh2 bkn ke ada org kata ada 7 org muka sm di dunia yg fana ini?? ye.. ye.. saper yg muka sm aku sila angkat kaki!!

********
nk kecoh2 lg.. lps g knduri, kteorg g ruma kengkawan n sdare mare bonda n ayahanda.. ni la part yg plg bezz giler!! stiap ruma yg aku pergi mesti jamu durian, manggis n rambutan!! giler excited.. sronok2.. utk makluman, skrang ni musim buah kat phg.. cm bese aku n family ske bt muka xmalu.. silalah bc dialog d bwah:

p.cik tuan ruma: yam (bkn nm sbenar. identiti sbenar tpaksa dirahsiakn takut korang serbu rumah diorg lak.. hahaha..) yam, gi ambik durian2 kat dapur tu lg, abg nk belah durian bg diorg ni mkn puas2..
kteorg (jwb srentak): toksah la pak cik. da bnyak sgt ni.. (muka konon2 tsipu2 malu)
p.cik tuan ruma yg ensem (klau xbg durian, xensem.. huhu.. kjam gle): ish.. mkn la lg.. bnyak ni..
ayahanda yg control macho: ish xyah la belah buah durian 2 lg. diaorg da knyang ni. klau nk bg gak, toksah belah, nnti kteorg angkut masuk dlm keta je. smpai ruma nnti kteorg belah sndiri.. (perghh.. gile slamba punya ayat!)
kteorg: btul2.. (anguk2 cm brung blatuk yg xtau malu..)
p.cik tuan ruma pn layan jer la sbb agaknyer dia da sdia maklum dgn kteorg yg ntah pape ni.. huhu.. cian p.cik.. mjur p.cik bez pren ayahanda n bonda kn.. klau x, msti p.cik karate-do kteorg kn sbb abiskn durian p.cik kn... p.cik, p.cik bbtul2 ensem ari tu!! hehe..

**********
ari 2 je nk dkat 10 buah rumah kteorg bt lawatan mngejut.. blik da mlm.. kna singgah ruma ela dlu cz kna antar dia n fahim blik. kanak2 riang ribena yg sramai 3 org tu da rebut2 naik keta ayah aku. tp ms on da way blik ruma ela, sorang jer naik keta ayah aku n aku tpaksa drive ganti ayah aku cz ayah aku mngalami msalah silau~ nk pkai spec itam rs cm lg bhaya jer aku rs... err?? drive keta ayh aku yg aku lemah ni. aku ni bkn ler teror bnor drive manual. da stahun lbih xbwk keta manual. skali kna bwk, mcm org jakun jer.. aku tau, dlm ati msti diaorg doa tahap extremenyer.. hahaha.. sori ler mommy..

smpai ruma, toksah cite la.. sume dok perli aku. ank sdare aku yg bnama farid mifzal 2 pn sibuk.. ada ke patut dia ckp cmni kat aku.."blik ruma opah nnti, m.su xpyah bwk keta. huh! ntah pape m.su bwk. m.su ni mcm xtau drive jer!" ayahanda lak:"m.su ni org kaya.. tau bwk auto jer. manual mn nk pandang.." chittt!! geramnyer aku mndengar sume itu. sumer itu dusta smata2!!

p/s: gmbar ori xde.. aku takut korang tliur so, dgn btimbang rs nyer aku xltak gmbar yg bez2 tu.. haha..
p/s lg 1: sok aku nk gi ruma kakak aku yg tcinta.. dia da bsing2 sruh adk dia yg cumil ni dtg.. aa.. nk g mkn trifle butter cake + laksa.. mau ikut?? jom2 serbu ruma kakak aku.. ok la.. cau cin cau..

klasik fm? layannnnn...

8 JULY 2009

aicheeet!! da lama benor x update blog..
don't know what to write..
mcm blur2 gitu..
tp actually xblur pn..
cuma.. cuma.. aku da tkena pnyakit 'lazy bone'..
ada xmedicine utk ubt pnyakit ni?
err.. klau ada.. bgtau ler..

hurm.. aku tgh layan blues ni sesambil dgr radio..
nk tau chanel radio per?
aku britau karang, korang bkn nk caya pn..
ni aku tgh layan KLASIK FM..
srius ni..

huh! chittt..
cmne lak aku blh dgr klasik fm ni?
adakah aku ni seorg pencinta music kroncong or zapin or len2 music yg staraf dgn umo arwah atuk n bonda tcinta??
ye.. aku mmg ske zapin..
tapi ske nari jer..
i2pn sbb tpaksa..
klau xnari, aku gagal..
klau gagal, kna repeat subjek..
klau kna repeat subjek, kompem2 le aku dpt gpa rendah..
sanggup???
aku awal2 lg xsanggup..
so, aku yg 'keras' ni pn mnari la dgn bsungguhnyer..
mcm kartun mickey mouse pn ada, xpn cm ayam yg tgh kepak2 tu..
tp aku xpduli semua tu..
bg aku nothing is imposible in this world..
so, to reach something i wish to, i just need to work hard..
i wouldn't give up for a second...
begitu juga dgn anda skelian..
skian... c u again.. slamat jln..

Friday, July 03, 2009

ape ni??

aku da bt entry pasal g bkt crakah tp malangnyer xblh publish lak..
err... tensen tahap gorila aku skrang ni!! arghhh!! rs nk mkn jer blog ni!!
huhu..
trus ilang mood nk layan blog..
lbih baik layan MIKHAIL...
k la..
chow!!!!!!

Wednesday, July 01, 2009

~Practical kat HTAR?? :P~

1st JULY 2009..

Hari ni xde bt pe so, aku explore aceras ni. tetengok ada gambar yg aku upload drpd ex-camera dlu.. alih2 mata t'paut kat gambar masa prac dlu.. n tetiba rs cm nk gempak2 kat dlm blog ni lak w/pn cite ni da basi tahap gaban.. tp aku xkira.. aku dgn bebesar ati nyer nk gile glemer kat cni.. aiceh.. aku xnk bebel2 pjg bt entry yg kdg2 mlalut2 smpai ke uganda tu. ari ni tgn rs mls nk menaip.. bkn aku yg mls ek.. tgn aku yg malas. huahua.. xnk ngaku dri ini malas!

ex-team work aku mrangkap ex-classmates. budak2 lg diaorg ni. aku n 2 org dak p'puan sbelah aku jer yg da tua ckit. tua ckit jer k.. muka maintain cute.. yeah! still cumil!! haha.. gila prasan!


ala2.. cumilnyer.. ank dara sapa la ni yer? haha.. ni dak 2 org ni mmg da xde keje.. kat kaunter derma darah pn smpat lg posing. chit! tp mmg xde keje. bosan tnggu donor. ni korang la ni. mkn donat je rajin, donate blood maleh. kan aku da xde kejer..



hok aloh.. cm xsdar dri jer. wei staff kat blakang tu!! bt kejer!! [ni tmpat simpan drh2 yg org derma. dracula n pontianak ske r tmpat ni cz bnyak fresh blood.. haha.. ]



w/pn aku duk dhujung skali, muka aku ttp maintain comel.. [hak tuih! geli ketiak dgr.. ]




sejuk jer mata ble tngok gambr ni. rjin gak aku ek.. hahaha..




aiceh.. poyo jer gmbar ni. woit ape yg ko nmpak ek?? aku nmpak mcm2 benda.. haha.. ni tngok slide kat lab cyto. yg ni sesi lathan jer.. kdg2 staf sruh gak observe slide yg bru smpai. nk uji ler konon2nyer tu.. slalunyer bnyak dpt slide infection. ada gak slide carcinoma. ni aku nk nasihat sket. kpd p'puan kat luar sn sila jg kbersihan anda. nnti x psal2 dpt vagina infection. lab ni agak bez gak la cz blh g FNAC (fine needle aspiration for cyto). ble g FNAC, blh pegang2 breast org.. haha.. dak laki r pling ske.. cian p'puan2 tu. malu2 die..



kat lab microb ms last day kat spital.. ske sgt lab ni cz bnyak microb..haha.. xcaya? sila tngok gmbar di atas. aku tsenyum kesukaan bkn? ye la sgt. spjg sbulan kat lab ni, aku dmam dgn dahsyatnyer. tensen giler aku!! siap dpt eye infection lg 2..



lab integrasi.. suka sgt lab ni w/pn agak bz esp ari khamis n jumaat. cm bese tugas aku~ urine analysis.. kna men2 dgn air kencing org.. huhu.. mmg harum.. ada skali tu ntah cmne aku pgang bkas urine tu tp aku xsdar yg aku pgang tang pnutup. kbetulan lak pnutup tu xtutup kmas. ms aku angkat bekas tu tinggi2 (aku xsdr aku pgng pnutup), tjatuh ler bkas tu maknanyer aku juz pgang pnutup. (pe bnda ler aku mrepek ni) yg pastinya aku nk bgtau yg air kncing org tu mcm air pncut mlayang2 d udara pastu jatuh thempas ke sluruh tmpat. huhu.. aku pn jd mangsanyer.. tu ler yg sgt tharu. msti pmilik air kncing tu mrasa sgt ler bngga!



msing2 muka puas ati. muka aku jer yg kletihan tp still mampu tsenyum dgn cumilnyer. letih siot uruskn majlis ppisahan ni. aku konon2nyer pngerusi. sminggu kna kerja keras utk cri sponsor.. last2 dpt gak bnyak sponsor. tu pn drpd bonda n along tcinta. haha.. tq2.. p.cik Man n abg Hafiz pn bg sponsor gak. tq2.. len kli bg ler lg kat i yg cumil ni.. haha..



ala2.. cumilnyer p'puan b'baju merah itu.. gila2 ayu gitu..
haha.. kat tgh tu abg nizam, ppk kat lab.. abg nizam ni baik sgt. slalu blanja donat, tart n len2 cz dia mmg sdia maklum yg aku ni kuat mkn n ske bt muka xtau malu sruh org blanja.. haha.. actualy aku men2 jer sruh org blanja... huhu.. klau daddy cumil itu tau, mati aku kna bebel.. haha..



[ni kat tmpat emergency.. aku dgn sesuka ati kaco doc ni bt keje. sesuka ati gak croboh tmpat ni.. haha.. aku mmg seorg yg sesuka ati jer!!]

rkn2 sume.. pdn x aku dgn mamat ni?? haha.. jasdev, meh la kawin dgn I.. mak aii.. gile gatal aku.. ayoyo.. ini dr jasdev sudah ada girlpren lo.. dia ni r yg ske tlg aku. mekacih2.. dia ni klau speaking omputih, laju bebenor. tkebil2 aku. last2 aku maleh nk jwb n dia lak yg jd tkebil2 cz aku xlayan dia. pdn muka!! haha.. muka dia ni tetiap ari ada kat lab 2. klau xdtg shari cm pelik je r. klau aku maleh nk trace result utk dia, kompem kna tmbuk dgn dia. perghh! ganas benor.. aku mrajuk xnk tlg kang baru anda tau.. anyway doc, when u gonna give me a treat? haha.. dia ni doctor sewel skit. ada ke patut sruh aku blanja dia. mn aku nk kobek duit ha? cm poyo jer pnganggur nk blanja doctor.. huh!!!


p/s: skali lg nk heboh2.. sok aku nk g bkt crakah!! hahaha!!!

i'm back..


rindu kat blog.. pluk cium blog ckit.. akhirnya aku kembali gak kat blog ni. tp xtau nk type pe lg. pening2 lalat ckit. nk blog walking pn xlarat..
wei.. xlarat lak nk mneruskn ayat sterusnyer..
xpe la.. nk rehat dlu.
dlm 20 jam lg aku update..
tata..



p/s: khamis ni nk cycling kat bukit crakah. jom join.. :)